Torsdag

Jaha mina vännerrrr, vi har varit lite off här pga vissa anledningar, orken har trytat, sjukdommmar har härjat och allmän seghet och lathet typ.

Påven har legat sjuk här i tre dagar, karln har haft feber och är dyngförkyld.. Illa när man väl tar sig utomlands så att säga.

Dom andra ha glassat på playan och stekt sin redan nigghafärgade hud.

Jag fick en dag för mig själv, (mia) som va jätteskönt, gled runt å kirrade lite tvätt, badade lite, drack lite cider med Allan och Lisa som bor i nåt hus bortanför här och bara njöt. är man ensamvarg så passar man på. :))

Vet att Peppe inte förstår sig på mina "ensam" stunder hemma heller... haha :D



Annars så for gänget till Kho Samed igår, peppe hade fortf feber och kände sig hängig så vi skolkade från dom andra och sov en stund till, sen for vi till Kim Beach och brände på oss. el nja, peppe han satt och läste, ja ni läste rätt. han LÄSTE en hel bok. ja å dessutom visade han prov på simultanförmågan och drack en cola samtidigt. Wow!



Iallafall så ha ja ätit goooo mat idag. haha tro det el ej men de vart köttbullar och stekt potatis!
Man blir som lite less på thaimaten tycker jag.. de e konstigt att man sitter här å längtar efter svensk mat när man har massor av smakupplevelser å prova på??

Svenska husmanskosten blir man döless på när man e hemma men nu sitter man å längtar efter att få sätta tänderna i en subwaymacka, fläskfile med potatisgratäng el hemmagjortpotatismos!!!




Jag däremot brände mig ganska rejält, jag råkade somna med låren utanför parasollskuggan och vips! så kunde man ätit dom till middag, stekta och klara. hade lite småont i dom igår men har brassat på dom lite mer idag ;P

peppe ha legat idag med men fick upp han så vi kunde bada lite och äta, tror han vart lite piggare då.

Nu på kvällskvisten ha vi varit in till Ban Phe, dom har marknad där i några dagar, gjorde mig nåt fynd, en minivattenpipa och tröja.

Dessvärre är mina pengar nästan slut, allt e dubbelt så dyrt motför förra året så de blir typ inget härifrån Mamma å syster! får köpa nå roligt nrä ja kommer hem men nån liten grej ska ni få.. ha inte köpt nåt till mig själv heller förutom jävla massa cider å mat.. tråkigt men sant!

Vi stod å kollade på Wellodrome på ruskigt ostabila ställningar vill ja säga. har en film när dom kör både med cross och bil men internet är inte så stabilt så kan dessvärre inte lägga upp den. får göra de när ja kommer hem istället.




Imorgon ska vi till Rayong och glo litegrann i nåt varuhus och sen på nån marknad.

Lördag blir de till att åka till Forest och käka middag. helt underbart fint ställe, längtar faktiskt tills dess. Mys!

Peace!

Kommentarer
Postat av: mamma lena

Ser och hör att ni har det bra, tycker att ringarna är jättefina, grattis. Själv har vi kommit hem från Svalbard/ Spetbergen. OOTROLIGT TJUSIGT men ack så kallt ca 20 på kvällen o 15 på dagen. Midnattsolen kom samma dag som oss, verkligen mysigt med ljuset. Att åka hundspann en upplevelse jag gärna gör om, vilka hundar snälla och väldigt uttåliga jag hade kunnat ta hem allihopa om det hade gått. Skoterturen vi var ute på tog en hel dag, vi åkte 15 mil. Jag fick hålla i mig ganska bra eftersom det var väldigt guppigt emellanåt (ett riktigt styrkepass). På Forest är det mycket mygg så ta med er myggspray. Hälsa Tina att Smilla har det bra och hennes sovplats är numera i våran säng, hon är även en bra väckarklocka, ingen sovmorgon här heller.När ni kommer hem lär det inte vara mycket snö kvar, härligt eller hur? I helgen ska det bli bra väder, på lördag måste jag dock jobba tillbaka det jag skulle ha jobbat i onsdags, sen på kvällen ska vi fara och spela bowling. På söndag ska jag försöka att sola lite, solbrännan jag hade finns det inte mycket kvar av. Många hälsningar till er alla från

2009-04-23 @ 20:50:23
Postat av: motti

Låter inge vidare att vara så förkyld i den värmen!!Det är skönt att vara för sig själv å bara vara. Huvudsaken att du får mat så du håller jämt humör,hahaha.Vi åt faktiskt hemma gjord potatismos härromdan.Här hemma händer det inte så mycket,såg nyss på vädret å det ska vara en 13-17 gr varmt nu i helgen!!Snön den tinar som bara den så det är nog snöfritt när ni kommer hem.Må så gott.PUUUUUSSSSS LOVE YOU!!!!

2009-04-24 @ 09:24:24
Postat av: mln

haha klockrent och se att smilla håller kvar sina morgon fasoner! =D

2009-04-26 @ 16:40:12
URL: http://mlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0